Історії, які ви нам довірили

Історії, які ви нам довірили

До всіх історій
Світлана Іванівна Мельник

«Вакуумна бомба упала поряд з нашим будинком»

переглядів: 121

Донька Світлани з онукою виїхали у переповненому потязі на захід, а згодом вона сама повернулася додому, щоб відремонтувати будинок, пошкоджений обстрілами

Я проживаю навпроти військової частини. Ми з чоловіком були вдома, він збирався на роботу – і тут почалися постріли. Сусід прибіг, мовляв, бігом ховайтеся в погріб, бо війна. А я ще подумала, що такого не може бути.

Аж коли постріли стали все дужче та дужче, тоді вже сусід сказав, що ми в епіцентрі і нам потрібно виїхати з будинку. Вивіз нас до своїх знайомих, а наступного дня вакуумна бомба впала в 10 метрах від нашого будинку. Тепер він, звичайно, пошкоджений, а сусід, можна сказати, нас врятував. Весь асфальт, що був біля нас, опинився в нашому дворі, ми потім тачок 50 вивезли. Дах злетів, балки всі переламані, вікна, двері повилітали – все потрощило.

Охтирку десять днів обстрілювали. Не було такого дня, коли б ракети не летіли. Я дуже за дітей переживала, вони були в іншому місці. Потім був шок, коли відправляла їх за кордон – а вони не повернулися, бо перед війною виграли грін-карту. Зараз онука з донькою в Америці.

Коли почали плакати діти, донька з онучкою, бо онучці було дуже страшно – я зрозуміла, що їм треба виїжджати. Я не збиралася з ними їхати, але побоялася садити в автобус.

Ось у чому була – в штанях одних ватяних, без нижньої білизни – заскочила з ними в потяг, довезла їх до місця.

У Львові ми вийшли заморені, бо не спали і цілу ніч на підлозі сиділи - людей же купа була. Почали телефонувати, щоб хоч десь переночувати, але ніде було неможливо знайти місце. Потім там знайшли родича, який прихистив нас, ми переночували. У мене піднявся тиск, я не могла вже йти, думала, хоча б дітей до кордону доправити. Та добралися ми з Божою допомогою. Йшли пішки годин вісім, напевно, до польського кордону. Там були намети, можна було випити чаю, зігрітися.

У нас родичі в Чехії та в Польщі, ми подумали: куди перший автобус буде – туди і поїдемо. Оголосили, що в Прагу. Коли туди приїхали, то дитина довго від усього відходила. Там пішла в школу, і на конкурсі «Війна у твоєму житті» малювала пів обличчя щасливим, а пів обличчя в сльозах. Їй 14 років, вона була дуже налякана, особливо коли почали літаки бомбити, коли ракети летіли.

В них ще собачка, і вона так гавкала, що й голос пропав. Онука переживала за собаку, яка залишилася з чоловіком. Та й добре, що не взяли, бо в потязі їхали чихуахуа, то вони там задихалися - хазяї не знали, що з ними робити.

Я відправила дітей та повернулася додому. Щоб якісь труднощі почалися – я б не сказала, тому що допомога була звідусіль. Єдине, переживали, щоб будівлю нам відремонтувати. У мене взагалі стіна вивалилася в домі, і хлопці мені її заклали цеглою.

Тяжко тільки морально – через дітей, які гинуть, а все інше переживемо. Я не голодна, живу зараз у людей, отримую виплати як внутрішньо переміщена. Роботи немає, тому що немає здоров’я. Я не зможу вже ніде працювати, бо ці панічні атаки досі не проходять. У нас багато родичів похилого віку, ото як можу – допомагаю, доглядаю.

Мій чоловік мене налаштував, що весною буде перемога. Я в це вірю. Думаю, що Україна розквітне, зазвучить дитячій сміх, зацвітуть сади – і будемо ми жити гарно за всіх, хто загинув, хто поклав за нас своє життя. Шкода, що хлопці найкращі полягли та ще, мабуть, поляжуть. Серце крається.

При цитуванні історії посилання на першоджерело - Музей "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова - є обов‘язковим у вигляді:

Музей "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова https://civilvoicesmuseum.org/

Rinat Akhmetov Foundation Civilian Voices Museum
Охтирка 2022 2023 Текст Історії мирних жінки чоловіки діти переїзд зруйновано або пошкоджено житло психологічні травми обстріли безпека та життєзабезпечення житло діти внутрішньо переміщені особи перший день війни розлука з близькими Біженці
Допоможіть нам. Поділіться цією історією
Долучайтеся до проєкту
Кожна історія має значення. Поділіться своєю