Історії, які ви нам довірили

photo4
photo5
Київ
"Ми з Вовкою зробили неможливе, завдяки великим серцям інших людей"

Після бомбардувань Києва та ночівель в укритті Ксенія Резнікова із сином залишили будинок та поїхали до Німеччини. Вона розповіла, як пройшла за складним маршрутом Київ – Вінниця – Закарпаття – Будапешт – Мюнхен – Дортмунд.

"Напередодні я заправила машину, виїхала в спорожніле місто, побачила блокпости та заїзди, перекриті бетонними блоками, шинами та ще й Бог знає чим. Побачила людей з автоматами. Вовка перестав температурити і почав неспокійно здригатися, якщо не бачив мене поряд: мамо, ти куди?"

Ми з Вовою у Дортмунді. Лірику та сльози залишимо на потім. Розповім, як, коли і яким чином дісталися кінцевої точки нашого маршруту Київ – Вінниця – Закарпаття – Будапешт – Мюнхен – Дортмунд.

З другого дня бомбардувань наших міст та Києва я думала про те, що доведеться відвозити Вовку. Більше того, у мене була пропозиція і всіляка підтримка від Serge Brichkin та прекрасної Ембер Свен, які наполегливо пропонували приїхати до них у Дортмунд. Я всіляко відтягувала момент ухвалення рішення, до того ж, їхати з хворим сином та баком, у якому бензину залишилося на 140 кілометрів, було неможливо.

Але напередодні я заправила машину, виїхала в спорожніле місто, побачила блокпости та заїзди, перекриті бетонними блоками, шинами та ще Бог знає чим. Побачила людей з автоматами. Вовка перестав температурити і почав неспокійно здригатися, якщо не бачив мене поряд: мамо, ти куди?

Вранці вівторка, 1 березня, до мене прийшло стійке відчуття того, що треба їхати прямо зараз. Не завтра, не післязавтра. Нині.

Ми з Вовкою зробили неможливе, завдяки великим серцям інших людей

Перечитавши десятки повідомлень від друзів щодо маршруту та можливостей вибратися за межі Києва, я зробила кілька дзвінків, зібрала чемодан, рюкзак з документами та запакувала ноутбук. Чоловік допоміг скласти речі в багажник і виніс мені ключі від квартири, які я забула у передпокої – щоби обов'язково повернулася в наш будинок. Він залишився у Києві.

У моїй машині їхали син та дівчина-іконописець Марина. Іншою машиною їхала сім'я наших знайомих, яку батько сімейства планував вивезти до Закарпатської області. Мені пощастило знайти супутників.

Нехай у мене в салоні завжди лежить чавунний ломик, але я не настільки божевільна, щоб їхати з дитиною поодинці через зону бойових дій та пів-України.

Ми без проблем виїхали у бік Одеської траси через нафтову базу, що горіла, Білу Церкву (яку за годину обстріляли) на Вінницьку область. Проїхали десятки блокпостів, показувала документи, відкривала багажник, валізи, але особливих складнощів не виникло, бо в машині були дві жінки та дитина. Важливо: чоловіків пропускали і їм можна було їхати далі.

Перша заправка сталася у Вінницькій області. Тут був бензин, заливали його без обмежень, з'явилася можливість сходити до туалету та дати можливість перекусити Вовану. Поки стояли в черзі, водії машин із місцевими номерами пропонували варіанти безкоштовної ночівлі у санаторіях чи спеціальних центрах. Дякуємо їм велике.

Ми з Вовкою зробили неможливе, завдяки великим серцям інших людей

Після семи годин їзди (до цього більше двох годин в один бік я ніколи не їздила), ми з другою сім'єю зупинилися переночувати у їхніх знайомих у селі під Вінницею.

Середа, 2 березня. Виїхали вранці майже відразу після закінчення комендантської години. Їхали за навігатором у бік Закарпатської області, виключаючи з маршруту Тернопіль (величезні пробки). На цьому етапі кінцевою точкою був готель у горах (80 кілометрів від Мукачеве), де ми з сином мали перевести дух, переночувати, погодити подальший маршрут пересування і далі їхати вже вдвох.

У підсумку їхали ми на п'ять годин довше за очікуваний час, оскільки гірський серпантин, сніг і темрява грали не на нашу користь. Спасибі хлопцям, які змінили мене за кермом, бо після 23.00 я просто боялася не ввійти у поворот, поки Вован спав на передньому сидінні. І не ввійшла б.

Важливо: чим далі на захід від Києва, тим змінювалася якість оглядів машин та тональність питань.

Ніхто не оглядав машину і навіть не завжди дивилися документи, досить сказати, що ти з Києва. Здебільшого питали, оглядаючи салон, чи є чоловіки.

На кордоні із Закарпатською областю перед КПП потрапили у величезний затор (мінус півтори-дві години). Черга тяглася повільно. Чоловікам, які проходили КПП, вручали повістки, щоб вони у триденний термін зареєструвалися в Ужгороді та увійшли до складу тероборони. Після цього можна було їхати далі.

До готелю ми дісталися після першої ночі. Зверніть увагу, що у цій області фактично неможливо розплатитися за проживання банківською карткою, мене врятували друзі.

Четвер, 3 березня. Цього дня довелося приймати одне із найважчих у моєму житті рішень – рухатися у бік Європи вдвох із сином.

Після сніданку, літра сліз та вмовлянь з боку рідних залишитись в межах України ще на тиждень-два, я зателефонувала Serge Brichkin і разом з ним намалювала маршрут наступного дня.

Від ідеї їхати далі на машині відмовилася через розсудливість та безпеку. Тому шукала перевізника (бусик, машина), який вивіз би нас із Ужгорода чи Мукачево до Будапешта. Перебрала кілька варіантів, терміни відправлення варіювалися, як і вартість послуг (30-40 євро за особу).

Завдяки колегі Alex Nigmatulin вдалося зв'язатися із перевіреним перевізником. Хлопці, по суті, працюють без фіксованої такси, за цей час, щоб покрити витрату бензину.

Якщо ти маєш гроші, можна перевести на карту комфортну суму грошей, якщо ти без копійки, вони відвезуть просто так.

У Будапешті я перевела на карту компанії-перевізника певну суму.

Поїхала без нічого, живучи від зарплати до зарплати і все вклавши в нову квартиру, але завдяки порядності та підтримці роботодавця, друзів та сім'ї могла зробити так, щоб син ночував на ліжку і не голодував. Тому в дорозі йшла за принципом: не займати місце того, кому гірше, ніж тобі, і ділитися, якщо є така можливість.

П'ятниця, 4 березня. Вранці у п'ятницю ми виїхали із сином у бік Мукачевого. Навігатор, який напередодні показував 40 кілометрів до пункту призначення, раптом показав 80 кілометрів по гірському серпантину. Спускалися ми важко та довго. Вовку гойдало, мене накривали панічні атаки з-за висоти, перевізник чекав.

Докотившись із горем навпіл до Мукачевого, я віддала ключі та документи на свою машину друзям (до кращих, сподіваюся, часів) і пересіла з сином у машину перевізника.

За півгодини нас (три сім'ї з дітьми) привезли в Косине і висадили. Олександр тричі проінструктував, як треба пройти процедуру та поїхав, залишивши координати іншого перевізника. Іван чекав нас на тому боці і мав відвезти до Будапешта.

Ми стояли в черзі на вітрі просто неба близько трьох годин. У пріоритеті були українці машинами. Пожаліла, що не взяла з собою плед, у який можна було загорнути Вовку, – дуже холодно.

Коли дісталися до будки і показали два біометричні паспорти, довелося показати свідоцтво про народження сина, бо маємо різні прізвища. Після цього пройшли пішки метрів п'ятсот та повторили процедуру на кордоні з Угорщиною.

Тут черга рухалася в рази швидше, була присутня дівчина-перекладач, дітям одразу видали шоколадні батончики.

Тут же на вулиці, у спеціально відведеному місці працівники у чотири руки перевірили наші речі та проводили у спеціальний бусик, який відвозить біженців у пункт обігріву. Коли водій підхопив мою валізу і важкий рюкзак, у мене вперше за день затремтіли губи.

За п'ять хвилин нас висадили. Тут були волонтери та перекладачі, можна було погрітися, сходити в туалет, поміняти дитині памперс, взяти воду, паперові та вологі серветки, печиво, солодощі, фрукти.

Якщо тобі нема куди їхати або ти хочеш отримати статус біженця в Угорщині, волонтери допомагають вирішити питання. Оскільки ми мали свій пункт призначення, ми подякували за допомогу і сіли в бусик, який через 3,5 години висадив нас на вокзалі Келеті в Будапешті. Нам потрібен був квиток на поїзд до Мюнхена.

Я даремно боялася. У Келеті всередині старовинного вокзалу було безліч волонтерів. Була зона вільного вайфаю, стійки з їжею, гарячим чаєм, кавою, фруктами, печивом та іншими снеками. Тут можна було взяти паперові рушники, серветки, зубну пасту, мило.

Найголовніше – тут були люди, які одразу запропонували допомогу та скоординували з чергою, в яку потрібно стати для того, щоб отримати квиток (сам квиток при пред'явленні українських документів видають безкоштовно, але за фіксовані місця потрібно заплатити 3 євро).

Черга була величезною. Просто величезною. Ми вистояли дві години і попрощалися з надією цього ж вечора або вночі сісти в поїзд до Мюнхена.

Тим людям, які не мають можливості організувати собі ночівлю, волонтери допомагають вирішити проблему. Зокрема, дівчинка-перекладач закликала нас до себе додому, але ми з Вовкою вирішили, що комусь це потрібніше. Тому взяли квиток на ранок та переночували в готелі неподалік вокзалу. І це було добре.

Субота, 5 березня. О 9:50 ми з сином виїхали до Мюнхена, сподіваючись встигнути пересісти ввечері на поїзд, який іде до Дортмунда. Проїхали Угорщину, Австрію та на кордоні з Німеччиною поїзд зупинився на невизначений час.

Ми з Вовкою зробили неможливе, завдяки великим серцям інших людей

Поліція перевіряла документи. Багато людей висадили з поїзда з тим, що вони продовжать свій шлях після реєстрації вже на іншому поїзді. Принаймні так говорилося в оголошенні, яке багато разів транслювалось у вагоні. Як я зрозуміла, насамперед це стосувалося родин, у яких чоловік-іноземець або до сімей з дітьми, у яких був відсутній біометричний паспорт, а було лише свідоцтво про народження.

Із запізненням ми приїхали до Мюнхена. Тут гучномовцем українською мовою постійно оголошували про те, що українці, яким потрібна допомога, можуть звернутися до волонтерів на території вокзалу. Набір такий самий: участь, допомога, консультації, гарячий чай, бутерброди, предмети гігієни.

Незважаючи на те, що до найближчого поїзда до Дортмунда залишалася година, нам вдалося взяти квиток.

Зараз ми у друзів, ми у безпеці.

Дякуємо кожному за участь, інформацію, співпереживання, готовність прийняти, дати дах, ночівлю, житло та запропонувати будь-яку допомогу. У мене немає слів, тому що ми з Вовкою зробили неможливе, лише завдяки участі та великим серцям інших людей.

slide1
slide2
slide3
Допоможіть нам. Поділіться цією історією
Долучайтеся до проєкту
Кожна історія має значення. Поділіться своєю